domingo, 29 de abril de 2007

PRÀCTICA WEBQUEST I CACERA DEL TRESOR

BREU RESUM DE LA NAVEGACIÓ

Per a poder trobar informació sobre el nostre tema (la poesia), hem navegat per les següents pàgines:
http://www.webquestcat.org/~caceres/index1.htm
http://www.edutic.ua.es/
http://www.webquestcat.org/enlla/
En aquestes pàgines no hem trobat molta informació sobre el nostre tema i per això, hem decidit buscar en http://www.google.com/ i posant “webquest and poesia”, “cacera del tresor and poesia” i “caza del tesoro and poesia” hem trobat molta més informació.

DEFINICIÓ DE WQ I DE CACERA

Una Webquest és una metodología per a ensenyar amb internet. Ens permet dissenyar activitats creatives i motivadores. És una estratègia d'aprenentatge per descobriment. Una Webquest consisteix a proporcionar-li a l'alumnat un problema, una guia del procés de treball i un conjunt de recursos preestablits accessibles a través de la WWW. Els xiquets han d'elaborar un treball (bé en paper o en format digital) utilitzant els recursos oferits d'internet.
Una Cacera del tresor és un tipus d'activitat didàctica molt senzilla que utilitzen els docents que integren Internet en el currículum. Consisteix en un seguit de preguntes i una llista de direccions de pàgines web, de les quals es pot inferir les respostes. Algunes inclouen una "Gran pregunta" al final, que requereix que els alumnes integrin els coneixements adquirits durant el procés.


TÍTOLS I ADREÇA ELECTRÒNICA DE WEBQUESTS I CACERES DE POESIA

http://www.telefonica.net/web2/trescriaturas/MIWEBQUEST/adm.htm#CONCLUSIÓN

http://weib.caib.es/Recursos/recital_poesia_webquest/inici.htm

http://weib.caib.es/Recursos/metrica_catalana_webquest/inici.htm

http://cazademachado.wordpress.com/

http://www.materialesdelengua.org/LITERATURA/PROPUESTAS_LECTURA/POESIA_MEDIEVAL/caza_romance.htm

http://pintarconlapalabra.wordpress.com/about/

http://bibliopoemes.blogspot.com/


REFLEXIÓ PERSONAL
Pel que fa al tema de les semblances i diferències, les dos utilitzen internet com a recurs per a obtindre informació, és a dir, són unes tècniques per a utilitzar internet a l’aula, són molt interactives. La webquest és una estratègia d'aprenentatge per descobriment que ens permet crear activitats motivadores i molt creatives. La cacera del tresor aporta informació sobre un mateix tema i l’aprenentatge es fa a través d’una investigació, buscant en una llista de direccions de pàgines web.
Les seues estructures són diferents; per un costat, la webquest té dos parts, una dirigida als xiquets i una altra als professors. En la part dirigida als xiquets podem apreciar una introducció on s'orienta a l'alumne, una tasca que proporciona a l'alumne una descripció del que caurà fer al finalitzar la webquest, un procés i una avaluació. Per altre, les caceres del tresor presenten una estructura que consta d’una introducció, unes preguntes i informació sobre el tema que es treballa.

Nosaltres, com a mestres, hem de tenir en compte que cada dia s’utilitza més l’ordinador, la informàtica i les noves tecnologies. Per això, hem de donar importància a aquestes activitats d'aprenentatge. Són unes ferramentes didàctiques que fomenten l’expressió i la comprensió. Amb elles l'alumne treballa autònomament. Són molt fàcils de plantejar pel professor i solen ser motivadores per a l'alumne.

4 comentarios:

Salvia dijo...

Hola xicones! Benvingudes al ciberespai poètic. He vist els enllaços que heu ficat de webquest de poesia i us recomano dos enllaços més: "Poemas sin fronteras" i "La poesia no és un rotllo", ambdues molt interessants. Podeu donar-li una ullada al Bloc de Poesia Infantil i juvenil, a l'apartat d'etiquetes "webquest de poesia infantil i juvenil". Us recorde l'adreça del bloc:
http://bibliopoemes.blogspot.com/

Salutacions i bona singladura poètica. Estem en contacte. Salvia, des de Cocentaina

Loli Ortega dijo...

Hola Salvia,
estic molt contenta per la teua intervenció, ja que aquesta pàgina va naixer per un treball d'universitat i em pareix genial veure que hi ha interès per aquest tema.
Salutacions per a Cocentaina.

Adelaida dijo...

Hola, molt bon dia.
He fet un colp d’ull a tots els enllaços proposats i m’ha encantat, perquè aporteu un valuós accés a eines que faciliten dur la poesia a l’aula, i desmitificar-la. Cal que els xiquets usen la poesia a la vida quotidiana, i trencar el pensament que la poesia és avorrida o és per a una determinada gent... i altres idees equivocades.
Sobretot he gaudit amb la webquest que proposeu El Recital... de poesia, i també Mètrica i versificació. És molt interessant la idea de veure la poesia com un treball creatiu i col•laboratiu en què poden participar tots els xiquets de la classe, i obtenir una peça pròpia, perquè puguen entendre que tots podem fer poesia i gaudir-la.
Aprofite l’ocasió per enviar-vos la direcció d’un blog d'Antoni Navarro on també es treballa en aquesta direcció, encara que està orientat més aviat per l’ESO. Però, amb intel•ligència, les bones idees sempre es poden adaptar a qualsevol realitat.
Moltes felicitats pel vostre blog.
Salutacions.

Adreça electrònica:
http://ambitlinguistic.blogspot.com/

Anónimo dijo...

Gracies per bloc intiresny