domingo, 27 de mayo de 2007

Reflexió final

Pel que fa aquesta reflexió, han d'introduir-se les noves tecnologies a l'aula. Convé destacar que són de gran utilitat per al docent, a més amés, són moltes les funcions que poden donar-li a l'aula. Amb les noves tecnologies podem fer una biblioteca d'aula o de centre, un arxiu de textos, un espai de comunicació i debat entre alumnes-alumnes i alumnes-professors...

Amb aquestes pràctiques, podem trobar moltes orientacions per a un futur com a docents. Per una banda, hem compartit experiències amb els nostres companys, ja que totes les pràctiques han sigut per parelles. Això ha enriqueit més el treball d'aula. Per l'altra banda, el treball final de assignatura ens ha donat l'oportunitat de mostrar tot el que hem aprés i de donar-nos compte que encara falta moltes coses per aprendrer i millorar. Convé ressaltar, que aquesta assignatura requereix moltes hores de treball, dedicació i esforç.

Per Loli Ortega i Beatriz Ruiz

viernes, 4 de mayo de 2007

reflexió personal sobre aquest recurs i quines possibilitats pot tindre a l’aula.

Són moltes les utilitats que podem donar-li en l'aula. Podem fer des d'una biblioteca d'aula o de centre, un arxiu de textos creats en l'aula; un espai de comunicació i debat entre alumnes-alumnes i alumnes-professors i entre uns quants centres educatius.
Per a dur a terme aquestos projectes s'han de posar a l'abast de totes les noves tecnologies i dotar d'independència a l'alumne, és a dir, que puguen disposar a casa d'aquesta ferramenta ja que són moltes les desigualtats que presenten.
Aquestos espais permeten als alumnes amb timidesa i que mai alcen la mà en l'aula a expressar-se amb més seguretat i autonomia, al mateix temps que facilita introduir temes que desperten la curiositat i el seu interès.
També cal destacar les possibilitats que tenim amb els textos, notes i apunts que anem creant ja que ens possibilita fer continues correccions i transformacions, adequant reajustaments i modernitat. A açò, podem afegir la possibilitat de col·laborar des de diferents punts del món en un tema comú.
És també, un bon mitjà d'atenció a la diversitat i a l'alumnat amb necessitats educatives especials, al possibilitar una gamma més àmplia d'activitats, sent compatible amb les activitats més conegudes que utilitzen Internet com a recurs educatiu: webquests, caces del tresor o els més recents viatges virtuals.
Tenim ací una porta oberta cap a infinitat d'activitats i encara que són molt pocs els docents que les utilitzen hi ha nombrosos recurs, activitats i material com per a posar-ho en pràctica